Rezumat:
Ranch-Style SEO… Desi este adevarat ca SEO poate semana uneori cu rodeo-ul, lumea cowboy-ilor este destul de departe de SEO. Atunci de ce un astfel de nume? Este probabil o mica provocare, dar nu este singura, deoarece in spatele acestor cuvinte se ascunde o „noua” tendinta SEO care isi propune sa deconstruiasca modul in care continutul web a fost produs si referentiat timp de peste 10 ani. Asadar, in ce consta acest SEO Ranch-Style? Ce il diferentiaza de alte tehnici SEO? Ce continut este potrivit si este intr-adevar solutia revolutionara pentru a fi vizibil pe Google?
Ce este Ranch Style SEO?
Ranch-style SEO este cel mai recent concept in SEO. Este vorba despre producerea de continut scurt, precis, cu valoare adaugata ridicata, care sa corespunda perfect intentiei de cautare a utilizatorului.
Acest concept – care a fost inventat de Bernard Huang intr-un articol publicat la 2 aprilie 2024 pe site-ul sau Clearscope – isi datoreaza numele nu doar dorintei autorului de a starni curiozitatea. Cuvantul ranch a fost ales pentru a contrasta cu zgarie-nori, cea mai utilizata tehnica SEO incepand cu anii 2010. Practic, este vorba despre rural versus urban, o viziune orizontala a SEO versus una verticala.
Daca ai vazut vreodata un western, vei sti cum arata o ferma. O intindere mare de teren, impartita in entitati mici, fiecare cu o functie specifica: animalele (vaci, cai, vitei, manji etc.) au fiecare propriul spatiu (campuri, grajduri, locuri de mancare etc.), la fel si culturile. Ideea este ca fiecare spatiu definit raspunde unei nevoi specifice si ca suma acestor spatii raspunde tuturor nevoilor, ocupand tot spatiul intr-un mod organizat si optimizat. Traducere analogica in SEO: un set de continuturi tintite si originale, grupate in subteme care raspund unei probleme precise (intentie de cautare).
Ce beneficii are?
La fel ca un zgarie-nori, continutul scris cu ajutorul acestei tehnici va incerca sa obtina cea mai inalta clasare posibila. Pentru a realiza acest lucru, el va acoperi un singur subiect in intregime, din unghiuri diferite. Continutul, care este destul de lung, se doreste a fi exhaustiv si suficient de detaliat pentru a acoperi intregul subiect. Aici, textele se bazeaza pe cuvinte-cheie alese in primul rand pentru volumul lor ridicat de cautare, pentru a atrage zeci si apoi sute de backlink-uri cu un singur continut si pentru a ajunge pe locul 1 in ceea ce priveste clasamentul.
Pe de o parte, tehnica skycraper, cu continut lung si cuprinzator, bazat pe un numar mare de cuvinte-cheie optimizate. Pe de alta parte, SEO Ranch-Style, cu numeroasele sale bucati mici de continut original, axate pe o subtema si o intentie de cautare precise. Este o abordare care da peste cap codurile obisnuite ale copywriting-ului si SEO-ului, dar care pare sa fie perfect in acord cu evolutiile si noile asteptari ale Google.
SEO Ranch-Style: o declaratie de dragoste pentru algoritmii Google
De mai multi ani, actualizarile Google se concentreaza pe calitatea si relevanta continutului, acordand prioritate intentiei de cautare a utilizatorului. Hummingbird in 2013, apoi RankBrain in 2015. Dar mai ales de la E-E-A-T si Google Helpful Content in 2022 si 2023 lucrurile s-au accelerat:
Cu E-E-A-T, experienta (scriitorului) se alatura celorlalte criterii de calitate a continutului (expertiza, autoritate si incredere). Prin urmare, continutul tau trebuie sa fie fiabil (sursa), util si „pe primul loc oamenii”.
Google Helpful Content merge un pas mai departe, alegand continutul „bun” de continutul „rau”. Tot ceea ce pare sa fi fost scris doar pentru a crea volum in jurul unui subiect (folosind cat mai multe cuvinte-cheie mai mult sau mai putin relevante) sau generat automat (folosind AI) fara nicio valoare adaugata va fi penalizat si, prin urmare, va disparea. Ceea ce conteaza pentru Google este ca utilizatorii web sa gaseasca rapid informatiile pe care le cauta. Nu conteaza cat de multe cuvinte-cheie sunt folosite daca nu exista cel potrivit si nici lungimea textului. „Calitatea pe primul loc!
Sursa: https://www.miss-seo-girl.com/ranch-style-seo/