O campanie seo este, de departe, cel mai potrivit si mai bun mod de a atrage trafic pe site-ul tau, fie el blog sau un magazin online. Tehnicile de optimizare pentru motoare de cautare sunt complexe, dar necesare si cu beneficii pe termen lung pentru reputatia unui site. Este necesar ca tehnicile utilizate sa fie cele promovate si acceptate, adica sa ideplineasca codul etic de promovare online in motoarele de cautare gen google, yahoo, bing etc. pentru a castiga feed-back pozitiv din partea lor.
Este foarte important ca acestea sa ajute site-ul, dar sa nu se abuzeze de ele. Exista pareri pozitive si negative cu privire la seo, insa atata timp cat suntem in „legalitate” ne putem bucura de afacerea noastra online. Sunt unii care sustin ca tot ceea ce inseamna optimizare seo nu este „fair-play” in competitia online de a se plasa in locuri favorabile spre a fi vizitate de utilizatori. Totusi, acestia sunt cei care abuzeaza puternic de acestea si e nevoie sa fie atentionati intr-un fel sau altul de catre motorul de cautare.
Motoarele de cautare pot fi cea mai importanta poarta deschisa catre trafic bogat spre site. Folosind tehnicile in mod corect, acestea vor crea valoare si calitate in ochii vizitatorilor. Tehnici precum: texte sau pagini invizibile pe site, keyword stuffing, cloaking pages, mesaje spam. Acestea sunt create chiar de specialisti in sectorul seo. Paginile doorway sunt pagini web, fara link-uri interne si fara continut relevant legate de un subiect, ci trimit efectiv spre siteurile care se doresc a fi promovate. Cel mai mare search engine, Google nu accepta astfel de metode si lupta constant pentru a le elimina. Google stie faptul ca webmasterii, efectiv, plimba vizitatorii din pagina in pagina, pama sa ajunga la continutul dorit. Este o ofensa adusa unui potential client care acceseaza, cu buna-credinta un site, in interes de business, insa el este plimbat cu zaharelul pana la destinatia cautata. Penalizarile sunt eliminarea siteului din indexul motorului, interzicerea intregului domeniu web si a tuturor cuvintelor cheie.
Ceea ce trebuie sa retinem este ca aceste tehnici „black-hat” ca si minciuna, are picioare scurte, si in final sunt descoperite si eliminate. Nu exista tehnici rapide, ci doar pe termen lung, create cu o anumita constanta pentru a fi recunoscute utile si necesare. Tehnicile de optimizare seo sunt pe termen lung si ofera multumirea unei munci asidue dar cu rezultate bune si de succes.
Tehnicile de optimizare siteuri pentru motoare de cautare sunt ceea ce numim etic sau „white-hat”. Atata timp cat folosim tehnici transparente si corecte, nu avem decat de castigat. Motoarele de cautare cauta continut de calitate si de valoare prin intermediul carora genereaza profit, dar intai trebuie verificate, despre ce este vorba intr-un anumit text sau site, si mai apoi il distribuie cititorilor. Introducerrea de cuvinte cheie in continutul pe cate il publicam online este esentiala, atat pentru motor cat si pentru webmaster, mai apoi mai trebuie: titluri atractive cititorilor, descrieri meta, subtitluri, introducerea de hyperlinkuri in interiorul continutului, texte ancora din linkuri interne si externe siteului in cauza. Intr-un echilibru cu acestea, e nevoie si de o frecventa regulata a postarilor, relatie cu site-urile de socializare, video-uri, imagini, link-uri catre alte site-uri si page-rank-ul siteului/paginii web respective.
Este in interesul webmasterului sa creeze continut de calitate, pe care un vizitator sa il considere util si/sau necesar pentru al determina sa revina si chiar sa se aboneze la noi postari. Utilizarea metodelor seo nu sunt dificile si atata timp cat ne mentinem pe linia lor vom avea numai de castigat. Este bine sa ne planificam campania seo pe termen lung si sa compunem continutul pentru oamenii care vor dori sa citeasca despre subiect. Atata timp cat scriem cu placere si din inima, oamenii se vor apropia de ceea ce dorim sa le oferim si ne vor receptiona in mod pozitiv.