Despre Algoritmul Panda & Algoritmul Penguin de la Google

Algoritmii Penguin si Panda abordeaza doua probleme diferite si este important sa stii exact ce update ti-a afectat site-ul. Panda vizeaza site-urile cu continut duplicat, de slaba calitate, etc., in timp ce Penguin vizeaza webspam-ul. Ambele sunt rulate periodic, acest lucru inseamna ca nu poti afla daca schimbarile pe care le-ai facut au vreun rezultat, decat atunci cand algoritmul este rulat din nou. Poti accesa rubrica “Vreau Site” de pe site-ul Studio 9 pentru a obtine o analiza completa.

Algoritmul Panda inseamna o sansa pentru site-urile care posteaza continut unic si un chin pentru site-urile care au continut duplicat si care se bazeaza pe prea multe bannere si pe publicitate. Site-uri mari precum saving.com, startpulse.com sau technorati.com au avut prabusiri si de 60% – 70% datorita update-ului Panda 2.5.

Google Panda Technology pare a fi fundatia pentru noua generatie de schimbari in algoritmii Google. Aceste schimbari se produc insa atat de frecvent (dupa cum afirma cei de la Google, au loc de doua ori pe zi, 5 zile pe saptamana) incat unii deja vorbesc de “The Algorithm Sandwich”. In acest “Algorithm Sandwich” utilizat pentru calcularea pozitiei pe care un site o are pe Google, Matt Cutts (Google) declara ca se folosesc peste 200 de factori, incluzand chiar si erori de scriere. O descriere a tehnicilor SEO white-hat pentru a-ti imbunatati pozitia in paginile Google este disponibila aici: http://studionoua.ro/vreau-site/optimizare-website

Algoritmul Penguin a fost creat sa lupte impotriva tehnicilor SEO black-hat precum keyword stuffing (incarcarea paginii cu cuvinte cheie in meta tag-uri sau site-uri care folosesc excesiv cuvantul cheie in textul ancora al link-urilor interne), tehnicii black-hat denumita cloaking (continutul prezentat spider-ilor este diferit de ceea ce se afiseaza in browser-ul utilizatorului), sau impotriva relevantei si calitatii slabe a link-urilor.

Tot mai des, pentru pagini fara o popularitate naturala sau fara continut de calitate care sa fie plasat bine in rezultatele motoarelor de cautare, webmasterii creau pagini destinate exclusiv pentru motoarele de cautare. Acest lucru rezulta in pagini cu prea multe cuvinte cheie si alti factori care desi erau engine friendly, faceau paginile greu de citit pentru vizitatori.

O noua tehnica numita cloaking a creat posibilitatea, pentru webmasteri, de a separa ceea ce este afisat spideri-lor fata de ceea ce este afisat utilizatorilor. Cloaking-ul permite o experienta calitativa utilizatorilor, pastrand in acelasti timp concentratia de cuvinte cheie necesara pozitionarii fruntase in rezultatele motoarelor de cautare.

Algoritmul Penguin penalizeaza si site-urile cu un numar mare de backlink-uri nerelevante, precum si site-urile ale caror link-uri vin de la pagini de o calitate scazuta. Google boms sau Googlewashing descriu practici prin care este creat un numar foarte mare de link-uri care directioneaza catre pagina in cauza, generand astfel pentru aceasta o pozitie fruntasa in Google, pentru cautarile pe cuvinte cheie off topic sau fara legatura cu continutul. Cea mai veche “bomba Google” dateaza din 1999, cand oricine cauta pe Google expresia “mai diabolic decat satan insusi” primea ca rezultat, pe primul loc, pagina Microsoft.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.