Din ce in ce mai multe persoane, in zilele noastre, folosesc website -urile ca punct de plecare in cautarea de informatii. Cu totii ne-am schimbat, treptat, comportamentul de consum in ultimii cativa ani. Atunci cand dorim sa aflam ceva despre un produs, despre o companie, un eveniment, primul lucru pe care il facem este sa cautam pe Internet, fiind convinsi ca vom gasi informatiile pe care le cautam.
Avantajele acestui tip de informare sunt multiple, in mod evident. Este mult mai comod sa cauti informatiile direct de la calculator, mult mai rapid si, de ce nu, mult mai privat.
Astfel, Internetul pune la dispozitia unei firme un canal foarte eficient pentru a transmite informatii, de a realiza tranzactii si de a stabili o legatura cu publicul larg: website -ul.
Incepand cu anii ’90, Internetul s-a dezvoltat ca un important instrument de marketing pentru firmele ce promovau diverse servicii sau produse prin intermediul unui website . Evolutia rapida a tehnologiei internetului a facut ca realizarea unui website sa nu mai fie un proces complicat sau foarte costisitor, ceea ce a dus la aparitia a peste 40.000 de website-uri active, iar asta doar in Romania!
De ce o companie ar avea nevoie de un website ?
- Prin intermendiul unui website , informatiile furnizate de companie pot ajunge la milioane de oameni in toata lumea. Acest proces ofera companiei avantajul de a-si forma o baza de date cu clienti mult mai mare, aceasta putand sa-si promoveze si comercializa produsele sau serviciile pe o piata mult mai larga.
- Website -urile sunt disponibile vizitatorilor 365 de zile pe an, la orice ora din zi si din noapte. Prin realizarea unui website eficient, o companie isi poate tine in permanenta clientii informati, poate comunica si trage oricand noi posibili clienti.
- Website -ul reprezinta cartea de vizita in mediul online a unei companii. Este important, ca si la orice alta intalnire cu un client, sa te prezinti impecabil. Daca pagina nu este ordonata, corecta, clientul va considera ca asa este si compania in sine. Prin intermediul unui website, o companie are ocazia de a castiga rapid increderea clientului sau!
- Prin intermediul unui website, o companie isi poate construi o relatie puternica cu clientii sai. Prin comunicarea permanenta, prin acordarea de ajutor online, transparenta in serviciile pe care le ofera, etc.
Website -ul poate indeplinii foarte multe functii dar, la baza sa, este un instrument de eficientizare a proceselor, de creare si intretinere a relatiilor cu clientii si de economisire de timp.