Pe vremea cand Google se lupta pentru suprematie cu Yahoo si alte motoare de cautare, pe vremea cand ca sa fii in prima pagina era suficient doar 3 linkuri bine puse pe site cu autoritate mare optimizarea unui site se facea destul de usor, rapid si fara prea multe eforturi.
Ei bine acum acele zile sunt demult apuse. Acum pentru a fi in pozitii fruntase trebuie sa duci o lupta acerba cu concurenta iar partea de optimizare site devine mult mai complicata si dificila.
Pentru a putea fi in topul cautarilor motoarelor de cautare este necesar dar nu suficient ca siteul sa fie optimizat atat on page dar si offpage. Pe cand optimizarea onpage este relativ usor de de obtinut mai ales acum cand Google nu prea pune accent pe asta, asa afirma, este suficient sa scrii pentru cititor sa respectii o densitate a cuvinteleor cheie nu prea mare sa formatezi linkurile bine, pe de alta parete optimizarea offpage este mai complicata.
Aici trebuie sa se tina cont de numarul de linkuri dofollow si nofollow, un numar prea pea mare din din una din categorii de linkuri poate face mai mult rau decat bine. De asemenea nu trebuie sa se insiste prea mult pe cumpararea de linkuri, Google a spus in mod clar si ferm ca penalizeaza sever pe cei care se ocupa de aceste practici. Nu incurajez asta dar cred ca cele cateva linkuripe care le puteti cumpara pe site cu autoritate se vor dilua rapid o serie de comentarii pe bloguri dofollow cu ancore generice astfel incat sa para pentru Google ceva natural.
Se pune foarte mult accent acum pe retele sociale si aici eu cred ca se va duce lupta viitorului pentru optimizarea unui site. Un site prezent in social network e sste un site ce beneficiaza de o mai buna vizibilitate din partea motoareleor de cautare, articolele sunt mai bine indexate, are vizitatori targhetati si mult alte benefiicii care vor vace obiectul unui viitor articol.