Importanta continutului intr-un site web
Dupa cum se spune in procesul de optimizare si promovare al unui website – si mai toata lumea recunoaste asta – « content is the king » – adica un site fara continut si care nu ofera un plus-valoare utilizatorilor, care nu ofera informatii utile si actualizate periodic, in opinia motoarelor de cautare nu pare vrednic de a fi afisat in topul cautarilor ca fiind relevant pentru domeniul sau, deci poate cel mai important aspect este acela de a avea un site plin de continut de calitate, unic si util, cu informatie valoroasa si de calitate din domeniul in care activeaza site-ul.
Fie ca este vorba de un site de prezentare, fie de un magazin virtual, afacerea respectiva trebuie sa vina cu ceva in plus fata de concurenta, trebuie sa ofere altceva, poate exact ceea ce trebuie pentru a face diferenta.
Implicarea reteleleor de socializare
Un alt aspect ce merita mentionat este legat de implicarea site-urilor de socializare pe tot cuprinsul site-ului, astfel incat cititorii – vizitatori, utilizatori, potentiali clienti sau parteneri de afaceri – sa isi poata exprima aprecierile vis-a-vis de opiniile noastre, de articolelle si produsele prezentate, prin clasicele « Like », « Share » in versiunile principalelor retele de social-media cela mai utilizate la noi si care prezinta relevanta, inclusiv prin cresterea site-ului in pozitionari (alte exemple : +1, Tweet, Stumble, etc.).
Se prefera iconitele mari (minimum formatul 50*50 pixeli) si nu foarte multe sau aglomerate, intrucat practica a constatat ca sunt printre cele mai eficiente. De asemenea, modul in care se fac comentariile de catre utilizatori – pentru ca incepand cu web 2.0 spre 3.0 interactivitatea si feed-back-ul sun aproape obligatorii – trebuie sa se faca utilizand o retea sociala, utilizatorul respectiv avand posibilitatea de a transmite opiniile sale in acelasi timp si pe reteaua din care face parte.
Prietenii din grupul sau vor vedea acest comentariu si acestia reprezinta o sursa de trafic, daca e sa mergem pe principiul ca « cine se aseamana, se aduna », daca exista un utilizator interesat de subiect in grup, prin extrapolare si o buna parte din cei din grupul sau ar putea fi, putand astfel obtine rate ridicate de conversii, unde conversia se poate traduce prin vanzare aunui produs sau serviciu sau incheierea unei afaceri sau un parteneriat, etc.
Microformatele utilizate in site
In ultimii ani s-a constatat ca experienta utilizatorilor / vizitatorilor site-ului nostru poate fi imbunatatita prin utilizarea unor formatari nou introduse, ce pot creste traficul site-ului printr-o nota buna din partea motoarelor de cautare si oferind vizitatorului noi facilitati de navigare.
Astfel, printre cele mai utilizate sunt :
- snippetul cu stelute afisat in SERPs este dat de sistemul de rating / votare pentru articole sau produse prezentate, votat de catre vizitatori – ajuta la cresterea ratei de click (CTR)
- organizarea nivelurilor in site cu ajutorul « breadcrums » – afisarea in cautari a unor sectiuni relevante, in locul unui URL stufos si uneori neoptimizat, care nu poate spune nimic celui care cauta – imbunatateste rata de click.
- Utilizarea verificarii autorului site-ului sau articolelor din site utilizand contul de Google + – determina aparitia forografiei noastre in cautari, fapt ce ajuta la cresterea suprafetei de expunere a site-ului in pagina de rezultate, crescand rata de click.
Serviciile de gazduire
Hosting-ul pentru un site web reprezinta, de asemenea, o componenta esentiala in obtinerea unei note bune din punct de vedere calitativ din partea motoarelor, dar si al utilizatorilor.
Este important ca timpul in care site-ul este activ si serverul functional sa fie apoape de maximum (uptime 99.99% este cazul practic ideal), sa nu existe probleme cu serverele pe care are loc gazduirea.
Este indicat sa putem efectua o verificare, astfel incat pe acelasi IP sa nu existe site-uri in neconcordanta cu normele legale sau morale, fapt ce poate afecta dezvoltarea afacerii noastre, verificand in acelasi timp IP-ul sa nu fie pe anumite liste negre – in cazul in care se constata acest lucru, putem solicita furnizorului de servicii modificarea necesara care se impune.
Timpul de incarcare al site-ului este un factor din ce in ce mai important in algoritmii motoarelor de cautare, acesta trebuind sa fie cat mai mic. In plus, este necesara activarea unei compresii (exemplu gzip) pentru a imbunatati acest factor. Se recomanda ca serverul pe care e gazduit site-ul sa functioneze cu sistemul de operare Linux, care e cel mai indicat in lucrul cu aplicatiile PHP-MySQL.
De regula, propietarii de site-uri sau de afaceri online aleg sa-si implementeze singuri aceste imbunatatiri, iar cand rezultatele intarzie sa apara apeleaza la ajutorul unor profesionisti – persoane sau firme care au ca obiect principal de activitate eficientizarea site-ului si cresterea traficului targetat – fie organic (in cautarile obisnuite in motoare, in lista clasica), fie prin publcitate si marketing online (SEM – ex. AdWords). Acestia constata de obicei ca implementarile sunt incomplete sau de cele mai multe ori incorecte si iau masurule necesare in functie de necesarul actual, crescand astfel nivelul de trafic in site si imbunatatind cifra de afaceri, ceea ce era si scopul initial !