Terenurile sunt tipurile de proprietati cel mai usor de vandut pe piata imobiliara datorita faptului ca se adreseaza tuturor tipurilor de clienti ce utilizeaza serviciile de anunturi online. Terenurile pot fi achizitionate de persone fizice pentru a-si construi o locuinta sau casa de vacanta, dar si de catre reprezentatii firmelor si companiilor pentru constructia de sedii de birouri, depozite, supermarketuri sau chiar ansambluri rezidentiale. Studiile arata ca terenurile fara constructii sunt preferate in general de cumparatori.
Odata cu dezvoltarea mediilor de anunturi online, orice proprietar se poate ocupa personal de vanzarea propriei proprietati, evitand astfel comisioanele platite intermediarilor.
Ce trebuie facut inainte de punerea in vanzare a terenului?
1. In primul rand trebuie aflata valoarea reala a terenului. In acest sens se poate actiona in doua feluri: fie se apeleaza la o companie care se ocupa de evaluari, fie pe cont propriu, urmarind anunturile cu terenuri pe site-urile de genul www.anunturimax.ro pentru a compara proprietatea detinuta cu alte proprietati asemanatoare ca amplasament si facilitatile si pretul acestora. O diferenta foarte mare la pret o fac detalile precum starea terenului, daca acestea este intravilan sau extravilan, daca are deschidere la drum si acces la curent, apa si gaze.
De asemenea, locatia este foarte importanta in stabilirea pretului, de exemplu, privind ofertele, se observa preturi la terenurile din Bucuresti mult mai mari decat la terenurile marginase.
2. Odata ce vanzatorul are toate detaliile terenului in urma unei evaluari, urmatorul pas este pregatirea acestuia pentru vizionare. Chiar daca nu este vorba de un apartament sau o casa, ca in orice tranzactie prima impresie conteaza. Nu este nevoie de schimbari dramatice, dar scaparea de buruieni, tunderea ierbii si curatarea de gunoaie pot face o mare diferenta la prima impresie.
Promovarea terenului prin anunturi online
Daca vanzatorul doreste sa obtina profitul maxim in urma vanzarii terenului, atunci cel mai probabil va prefera sa nu apeleze la firme imobiliare, comisionul acestora fiind destul de piperat. Din fericire, odata cu dezvoltarea anunturilor online, este din ce in ce mai usor pentru proprietari sa se ocupe singuri de promovarea ofertei si gasirea clientilor.
In sectiunile cu ofertele de terenuri, competitia este mare chiar si in conditiile crizei pietei imobiliare si a scaderii drastice a preturilor terenurilor in Bucuresti, de acea anuntul trebuie sa fie formulat in asa fel incat sa atraga atentia, iar pretul trebuie sa fie competitiv
– Anuntul trebuie sa fie cat se poate de clar. Cu cat se folosesc mai putine cuvinte nefolositoare, cu atat detaliile de care cumparatorii sunt cu adevarat interesati vor sari mai usor in ochi, indemnandu-i pe acestia sa revina asupra textului si sa il reciteasca cu atentie.
– Exprimarea trebuie sa inspire incredere fara a parea prea rigida. Cuvintele se aleg cu atentie pentru a nu parea ambigue sau a nu avea dublu sens.
– Anuntul trebuie postat pe cat mai multe site-uri disponibile, insa este de evitat repetarea aceluiasi anunt de mai multe ori pe acelasi site sub alte nume.
– Datele de contatct trebuie sa fie de actualitate, iar numarul de telefon unul la care vanzatorul sa poata raspunde in orice moment al zilei. Din cauza numarului mare de anunturi disponibile in fiecare categorie de interes, foarte putini potentiali clienti revin cu un telefon pentru acelasi anunt, adesea alte anunturi distragandu-le atentia.