O data cu explozia declansata de internet atator oportunitati de comunicare si de afaceri online, au aparut, evident, diversi provideri de servicii pentru site-uri web care si-au castigat presrtigiul si valoarea prin servicii ireprosabile si fair-play, altii prin fraudare, iar altii cu ajutorul firmelor mai mari si mai puternice pe piata, indiferent de ce industrie este vorba.
O firma de servicii web pentru afaceri online este absolut necesara pentru a-si indeplini scopul si obligatiile de a gazdui site-uri web pe servere proprii, de a inregistra domenii web, de a oferi servicii de optimizare seo si de promovare constanta in motorul de cautare, de a utiliza tehnici de publicitate si de crestere a Page Rank-ului, de a oferi servicii flexibile de reselling domenii sau spatii de gazduire si chiar de design web. Atunci cand echipa de specialisti isi indeplineste contractul, obligatiile si se pliaza pe nevoile pietei si a fiecrui client in parte, poate fi recomandata ca si flexibila, orientate catre client si profesionista. Cu planuri pe termen lung, site-ul acesteia poate ajunge in lista principala a motoarelor de cautare dupa cuvinte cheie introduse de potentiali clienti. Cu o traditie de ceva timp pe piata de hosting, de exemplu, firma va avea referintepe forumuri, comunitati online specializate, pe bloguri, si pe retele de socializare care vor recomanda sau vor nega calitatea unui provider. Se spune ca optimizarea seo, azi, te ridica, dar te si coboara daca nu esti moral si calitativ. Preturile practicate de catre o firma de servicii web poate varia in functie de sezon sau de pachetele de gazduire sau servicii disponibile. Un astfel de business, dezvoltat cu rabdare si pe termen lung, are sanse sa devina referential in domeniu si printre cei din nisa. Un portofoliu creat pe baza de servicii atractive si corecte fata de client, bazate pe servere proprii de calitate, sisteme de operare care necesita costuri minime, pachete de servicii combinate care sa fie in ajutorul unui client si garantarea unui uptime de 99.9% inseamna un provider de incredere. Pe de alta parte, investitii in diverse afaceri online pot fi recuperate prin incercari de a deveni reseller de domenii web sau de gazduire web, prin care va puteti crea propriul plan tarifar si oferte, sunt metode interesante de a atrage fidelitatea. Totusi, un reseller nu va avea aceleasi sanse de reusita ca si un provider pentru ca aspira la castiguri mari in timp scurt, iar veniturile din astfel de afacere nu pot fi ridicate, mai ales la inceput de drum. Plus ca, daca nu isi permite sa continue afacerea te poti trezi cu site-ul suspendat din cauza furnizoruului despre stiai sau nu ca este reseller. Acestia practica costuri mai mici, insa serverele gazda pentru clienti nu sunt proprietate personala, iar asta inseamna ca nu sunt independenti si depind in totalitate de providerul principal. Cans nu isi mai pot plati obligatiile fata de acesta, ei trebuie sa renunte la serviciile sale iar un client nu este bucuros sa isi mute site-ul de la o firma la alta din cauza instabilitatii.
Nu in ultimul rand, firmele care ofera servicii web sau din domeniul IT, de obicei, inchiriaza spatiu pentru datacenterele altor firme din domeniu. Ori, orice firma care detine un spatiu si pe care il inchiriaza, poate sa il ofere spre alta care are nevoie se spatiu pentru a-si construi un datacenter. De obicei, firmele apeleaza la altele de acelasi gen, care inchiriaza spatiu din propriul centru de date, un spatiu separat sau o parte dintr-un spatiu sau dintr-un datacenter, depinde de necesitatile celui care solicita spatiul. Se poate transforma intr-o afacere si mai profitabila daca isi inchiriaza propriul echipament de rack-uri, servere sau de provider de internet si largime de banda. Plus, sistemul de racire, paza si incendiu, care sunt absolut necesare unui astfel de centru de date. Sau, o alta alternativa este ca firma chiriasa sa isi implementeze propriile sisteme, inclusiv pe cele care furnizeaza internet si rackuri.