Motivatia alegerii serviciilor de gazduire
- Un propietar de domeniu are ca motivatie principala nemultumirea fata de serviciile de care beneficiaza de la furnizorul actual de hosting – de regula aici intra uptime-ul scazut (site-ul este offline prea mult timp, in perioada in care avem de obicei un trafic ridicat si astfel pierzand vizitatori si potentiali clienti sau parteneri de business, dar acest aspect fiind important si pentru robotii motoarelor care indexeaza site-ul, gasind-ul inactiv de prea multe ori, cu siguranta il va nota deloc pozitiv in pozitionarile obtinute in cautari). Un alt motiv de insatisfactie il reprezinta viteza scazuta de incarcare – in prealalbil, beneficiarul ar trebui sa ia legatura cu furnizorul sau, acesta fie ar trebui sa-l indrume sau sa-l ajute in a implementa o comprimare a site-ului si fisierelor continute (acestea ar trebui sa fie fisiere cu extensii precum .php, .htm, .html, .jpg./jpeg, .gif, .png, .js, .css, etc.), care, de regula, sunt comprimate prin metoda gzip din fisierul .htaccess,aceasta fiind eficienta si acceptata de motoarele de cautare.Astfel ca proprietarul trebuie sa caute un alt furnizor, in cazul in care tot nu se declara multumit, cel mai indicat pe bloguri si forumuri, unde sunt prezentate diverse cazuri si subiecte legate de firmele de la noi, urmand a lua o decizie dupa ce compara ofertele si obtine anumite garantii din partea furnizorului.
- Un proprietar de afacere clasica, offline, care se decide sa-si extinda afacerea si in mediul online, beneficiind astfel pe internet de o mai mare expunere si mult mai multa deschidere vis-a-vis de oportunitatile pe care internetul, in forma lui actuala, le ofera, adresandu-se atat populatiei intregi – la nivel national, cat si international, cu conditia sa existe o traducere adecvata – practic, nu exista bariere.
Pachetele de oferte
In cel de-al doilea caz prezentat anterior, statisticile spun ca odata cu achizitionarea si inregistrarea domeniului se achizitioneaza si serviciile de hosting pentru viitorul site ce va prezenta afacerea (fie un magazin online, fie un blog, fie un site cu pagini de prezentare a unei firme, etc.), acestea fiind si in mod logic aflate intr-o legatura directa.
De regula firmele care ofera web hosting au pregatte o serie de pachete special concepute, astfel incat sa acopere principalele necesitati ale unui start-up reusit, mai concret, in practica se pot observa discount-uri acordate la inregistrarea domeniului si achizitionarea unui pachet de gazduire pe 1 an de zile, sau diverse variante economice.
Daca la inregistrarea domeniului nu putem spune ca exista diferente semnificative intre firmele care ofera si acest tip de servicii (ca o paranteza, se poate discuta de timpul in care se realizeaza activarea domeniului si propagarea nameserverelor), diferentele se observa la oferirea serviciului propriu-zis de gazduire.
In procesul de inregistrare a domeniului trebuie sa tinem cont de specificul afacerii sau site-ului nostru. Se merge – ca si denumire – pe numele oficial al firmei sau brandului, sau precum si pe combinatii de 2-3 cuvinte relevante si usor de retinut.
Ca si extensii se prefera .ro pentru afaceri si site-uri care se adreseaza utilizatorilor romani, sau ne putem gandi apoi la extensii precum .com.ro, .co, .com., .info sau .biz si .net.
Servicii suplimentare si extra-optiuni
Un caz aparte il reprezinta serviciile de hosting VPS (Virtual Private Server). Aceste servere virtuale private au avantajul de nu imparti un IP cu alte domenii web, evitand astfel impartirea largimii de banda si asigurand in primul rand o viteza buna si un uptime ridicat. Apoi, pe acelasi IP pot exista site-uri care au practici diverse in profund dezacord cu moralitatea si legile in vigoare, fiind taxate sau chiar banate atat de motoare cat si de alte site-uri cu autoritate, inclusiv domeniile cu care impart IP-ul respectiv, fiind deci eliminat si acest aspect.
Alte aspecte de care trebuie sa tinem cont in selectarea companiei care ne va oferi servicii de gazduire ar fi si :
- up time-ul ce trebuie sa fie cat mai ridicat (99.99%) ;
- posibiltatea de upgrade a variantei de gazduire – in cazul in care afacerea se dezvolta si avem nevoie de spatiu mai mult, de o latime de banda mai mare, mai multe conturi de FTP sau mai multe adrese de email pentru domeniu ;
- posibilitatea de salvare a datelor actuale – pagini web, fisiere, baze de date – back-up efectuat automat la diverse intervalle de timp si care erecomandat sa il facm si noi si stoca ata pe calculatorul prpriu, cat si pe un CD separat.
Despre serviciul de colocare servere web se vorbeste atunci cand intr-un data-center dedicat se pune de catre cineva (client) un server propriu, achitand o taxa specifica ce include utilitati (energie electrica folosita) si latimea de banda (traficul).