Intentionezi sa iti faci un pasaport in viitorul apropiat insa nu stii care sunt pasii de urmat ? Iti spunem noi in cele ce urmeaza cum sa iti faci pasaportul, pas cu pas. Cetatenii romani nu pot detine decat un pasaport simplu sau un pasaport simplu electronic. Cererile pentru elberarea unui pasaport simplu electronic se vor depune personal de catre fiecare solicitant in parte, in tara. Lucru ce se poate face la serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple in a caror raza de compententa isi au domiciliul.
In cazul in care cetatenii roman locuiesc in strainatate si au nevoie de pasaport vor depune o cerere la oficiile de consulare ale Romaniei sau la misiunile diplomatice. In cazul in care un solicitant al pasaportului simplu electronic nu se poate prezenta la serviciul public comunitar pentru eliberarea pasaportului simplu, cererile pot fi depuse la cel mai apropiat serviciu public comunitar.
In plus, programarile se pot efectua si online.
Iata actele de care ai nevoie pentru obtinerea unui pasaport:
- cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, daca este cazul, buletinul de identitate, aflate in termen de valabilitate, in original. Cartea de identitate provizorie trebuie sa fie in mod obligatoriu insotita de certificatul de nastere, in original.
- dovada achitarii tuturor taxelor pentru emiterea pasaportului, completate pe numele beneficiarului, in original;
- pasaportul anterior, in cazul in care acesta exista.
Pasaportul simplu electronic se va ridica de la serviciul public comunitar sau, dupa caz, de la misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei in strainatate, in tara in care a fost depusa cererea.
Pasaportul simplu electronic se ridica de catre titular sau de catre persoana care a formulat cererea sau de catre persoana imputernicita de acesta/aceasta printr-o procura speciala autentificata.
Pasaportul simplu electronic se v elibera in termen de minim 10 de zile lucratoare si maxim 30 de zile. La cererea solicitantiilor, incepand cu anul 2014, pasapoartele simple electronice pot fi livrate beneficiarilor prin curier, la adresa de domiciliu sau la resedinta.
Optiunea de livrare la domiciliu sau resedinta se poate bifa in momentul depunerii cererii pentru eliberarea pasaportului simplu electronic. Costul acestei operatiuni este de aproximativ 6,43 lei (fara TVA), si se achita la curier – C.N. Posta Romana S.A. – in momentul inmanarii pasaportului simplu electronic.
Cum se poate efectua plata?
Plata se poate efectua on-line, in sistem internet banking, prin virament catre conturile deschise de catre fiecare Institutie a Prefectului in parte.