Marcile de frumusete folosesc tot felul de trucuri, de la inteligenta artificiala pana la realitatea augmentata sa pastreze clientii captivati pe piata competitiva. Dar o astfel de inovatie chiar functioneaza sau este doar o idee de marketing exagerat?
Cand L’Oreal a spus anul trecut ca nu mai vrea sa fie firma numarul unu de frumusete, ci ,,compania numarul unu de tehnologie in frumusete’’ a fost clar ca industria s-a schimbat. ,,Femeile vor produse mai personalizate si mai precise si noi trebuie sa raspundem.’’ explica Guive Balooch, vicepresedintele global la L’Oreal Technology Incubator.
Deci care sunt trendurile principale de tehnologie?
Personalizare si IA
Dupa Balooch ,,50% dintre femei se plang ca nu isi gasesc nuanta potrivita de fond de ten, iar femeile cu culoarea pielii mai inchise isi doresc mai multe culori din care pot alege.’’ Dar sa puna pe rafturi mii de nuante, nu ar fi practic.
Asa ca filiala L’Oreal, Lancome a inventat un aparat personalizat de fond de ten numit Le Teint Particulier, care promite sa gaseasca nuanta perfecta pentru orice ten, folosind IA.
Aplicatie virtuala pentru incercarea produselor
Cum facem mai multe cumparaturi online, asa folosesc marcile de frumusete din ce in ce mai mult realitatea augmentata pentru a intensifica experienta. De exemplu Visual Artist de la Sephora permite clientilor sa probeze virtual mii de nuante de rujuri si farduri de pleoape, de pe telefoanele sau de pe aparatele din magazine.
Machiaj printat
O sa vedem vreodata roboti care ne machiaza? O parte dintre dispozitivele lansate in ultimii ani, arata ca s-ar putea. Sa ne uitam la bagheta Opte de la Proctor & Gamble (P&G), o imprimanta de machiaj prezentata anul acesta.
Bagheta scaneaza pielea si aplica cu precizie cantitati mici de machiaj, pentru a ascunde orice imperfectiune. Camera mica din aparat face 200 poze pe secunda, in timp ce un microprocesor analizeaza datele ca sa faca diferenta intre zonele deschise si mai inchise.