Cum sa obtii progrese importante in afaceri in doar 4 minute

Iata un sistem dovedit pentru a gasi rapid idei de afaceri extraordinare si pentru a le pune in aplicare.

Ai nevoie de o idee grozava de afaceri? Ai patru minute la dispozitie?

Acesta este sfatul lui Mike Michalowicz, autor a noua carti si gazda noului serial TV 4 Minute Money Maker. In cadrul emisiunii, el ii ajuta pe proprietarii de intreprinderi sa rezolve rapid probleme reale, gasind cat mai multe idei posibile in doar patru minute.

Dar nu este doar un truc TV, spune el. Este o strategie reala pe care o foloseste atunci cand ii ajuta pe antreprenori sa rezolve probleme, sa deblocheze cresterea si sa identifice noi oportunitati.

Aici, el explica cum functioneaza.

Generarea de idei este o abilitate, nu un talent. Si, ca orice abilitate, se imbunatateste prin exercitiu. Cel mai bun mod de a incepe este sa folosesti o metoda pentru a-ti structura brainstormingul, mai ales atunci cand inveti sa-ti flexezi acel muschi creativ.

Daca nu esti sigur ce sa rezolvi mai intai, foloseste un instrument numit DuMbO: Dorinta, Intelegere, Metoda, Credinta, Rezultat.

Incepe prin a intreba: ce vrea clientul (Dorinta) si ce obtine de fapt (Rezultatul)? Daca exista o neconcordanta, verifica metoda de furnizare a produsului sau serviciului tau. Daca metoda functioneaza bine, atunci blocajul real ar putea fi faptul ca clientii nu inteleg cum sa o foloseasca sau nu cred ca va functiona pentru ei.

Vezi si:  Firma Curățenie Cluj: Servicii Profesionale pentru Medii Impecabile

Exemplu: O afacere de preparare a meselor se lupta cu presiunea. Clientii tai doresc mese sanatoase in cateva minute, dar rezultatul este ca pregatirea pare inca prea lunga. Metoda consta in expedierea ingredientelor brute – si, desi tehnic, aceasta poate oferi mesele sanatoase pe care si le doresc, este posibil ca clientii tai sa nu inteleaga cum sa pregateasca aceste mese in mod eficient sau sa nu creada ca economisesc cu adevarat timp. Oricum ar fi, asta inseamna ca vor renunta la serviciul tau.

Aici intervine generarea de idei. Unul dintre instrumentele tale preferate ar trebui sa fie mashup-ul aleatoriu. Iau doua lucruri fara legatura intre ele – sa zicem, un om de zapada si un scaun de gradina – si vezi ce iese:

Omul de zapada: mancaruri congelate, gata de incalzit, pe care clientii le pot stoca.

Scaun de iarba: marketing care promite: „Cina este gata atat de repede incat va puteti bucura de mai mult timp in scaunul de iarba”.

O astfel de combinatie ciudata poate parea absurda, dar de multe ori declanseaza experimente practice, cum ar fi reorientarea marketingului sau oferirea unui produs axat pe confort.

Pentru a profita la maximum de acest lucru, respecta trei reguli de baza:

Seteaza un cronometru. Patru minute este momentul potrivit – suficient de lung pentru ca ideile sa curga, suficient de scurt pentru a mentine energia ridicata.

Limiteaza-te la o singura problema la un moment dat. Concentrarea pastreaza relevanta ideilor.

Nu judeca. Cu cat ideile sunt mai salbatice, cu atat mai bine.

DuMbO iti arata unde sa te concentrezi. Mashup-ul de 4 minute iti arata cum sa declansezi solutii. Impreuna, ele deblocheaza rapid descoperiri.

Vezi si:  Activezi in retail, industria auto sau a bunurilor de larg consum? Iata cum iti poti indeplini obligatia de reciclare ambalaje, foarte simplu!

Care sunt cele mai frecvente greseli pe care le fac antreprenorii atunci cand genereaza idei?

Cautarea perfectiunii, gandirea excesiva si abordarea a prea multe probleme in acelasi timp sunt capcane comune. Antreprenorii stagneaza in slefuirea ideii „perfecte”, se impotmolesc in analiza sau isi imprastie atentia. Metoda celor 4 minute rezolva aceasta problema: Concentreaza-te asupra unei singure probleme, prioritizeaza cantitatea in detrimentul calitatii si setati un cronometru strict pentru a genera rapid idei. Apoi rafineaza si testeaza ideile cu cel mai mare potential.

Cum filtrezi ideile care merita urmarite?

Se foloseste lentila impactului versus efort. Incepe cu ideile care au un impact ridicat si un efort redus. Implementeaza, testeaza si itereaza rapid. Adesea, cele mai rapide castiguri vin din miscari simple, care pot fi puse in practica.

Cum poate un proprietar de afacere mica sa transforme o idee necoapta intr-un sistem durabil?

In primul rand, testeaza conceptul. De exemplu, sa ne gandim la afacerea de preparare a mesei, ai carei clienti se luptau cu timpul de preparare. Aceasta afacere ar putea testa un mic lot de mancaruri gata de incalzit timp de o saptamana, urmarind vanzarile si comenzile repetate.

Implica intotdeauna clientii si masoara comportamentul, nu doar cuvintele. Dupa ce te asiguri ca ideea rezoneaza, trebuie sa o sistematizezi – documenteaza etapele, atribuie responsabilitati si fa-o repetabila. Experimentele rapide pot deveni adevarate motoare de crestere.

Oricine poate genera idei. Este o abilitate, nu un talent. Fa ca ideile sa faca parte din munca ta obisnuita. Programeaza-ti timpul si foloseste structura – un cronometru strict, o problema de rezolvat si un rezultat tinta (cum ar fi 10 idei in patru minute). Ideile sunt doar scanteia; executia alimenteaza focul. Bazeaza-te pe punctele tale forte, incordeaza-ti muschii ideilor si fa din generarea de idei o rutina.

Vezi si:  Siguranta celor mici in scaune auto

Metoda celor 4 minute este rapida, usor de aplicat si surprinzator de eficienta. Eu o folosesc in propria mea afacere si pentru a-i ajuta pe antreprenori sa rezolve provocari reale. Nu ai nevoie de o emisiune TV. Ai doar un cronometru, o problema si dorinta de a actiona.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.