Ca si in trecut, perioadele complicate sau de crziza, determina schimbari majore in societate la toate nivelurile.
Intr-o perioada “de criza”, atunci cand puterea de cumparare atat a persoanelor fizice cat si juridice este puternic afectata in mod negativ, toata lumea restrange cheltuielile facute si se orienteaza catre solutii mai ieftine, deobicei online/digital.
Si in cazul coronavirus, majoritate afacerilor, mai ales fiind si constransi de carantina se vor (re)orienta catre mediul online, investind bani si eforturi in diverse metode de promovare disponibile prin acest canal.
Alege sa actionezi altfel decat majoritatea. Va fi foarte mare competitia in online si foarte greu de razbit si obtinut profituri.
Astfel ca, o abordare aparte fata de majoritate ar fi, tocmai, sa investesti in offline, unde competitia va fi mai mica.
Cu totii suntem expusi zilnic la mii de mesaje promotionale, dar decizia finala de cumparare tot in magazine sau pe site o luam.
Din acest motiv, o promovare substantiala prin POSM (point-of-sales-materials) poate influenta in mod covarsitor decizia finala a cumparatorului si implicit profitul tau.
De-alungul timpului creativitatea oamenilor din domeniu a dus la dezvoltarea foarte multor tipuri de POSM-uri, cum ar fi:
- Stand-uri din carton sau plastic;
- Panouri/ Rollups;
- Stopere;
- Hangere;
- Etichete;
- Colantari rafturi
Chiar daca o perioada ne este impusa mai mult sau mai putin o izolare/carantina, tot vom iesi la cumparaturi, chiar daca mai rar.
Aceasta abordare este potrivita pentru firme care se ocupa cu tranzactionarea de produse de baza:
- mancare (paine, apa, lapte, unt, etc);
- igiena personala (sapun, sampon, pasta de dinti);
- altele (detergenti, saci de gunoi, etc).
In cazul acestor firme, nu este nevoie sa stimulezi nevoia sau potentialul client. Nevoia exista si va continua sa existe. Vorbim de nevoi de baza.
Astfel ca, avand in vedere procesul de cumparare si conditiile specifice date de situatia cu corona-virus, o abordare promotionala agresiv concentrata pe sfarsitul acestui proces, sigur iti va aduce un randament mai bun al banilor investiti in urmtoarea perioada.
Chiar daca comercializezi produse de baza sau alte tipuri de produse/servicii, nu trebuie ignori complet mediul online.
Concentreaza-ti eforturle din online catre clientii existenti si incearca mai putin atragerea de clienti noi.
Costul promovariii pentru a determina un client actual sa reachizitioneze de la sine este mult mai mic fata de costul pentru a converti un potential client/lead intr-un client final.