Scaune de birou pentru orice angajat

Confortul angajatilor dumneavoastra, sau chiar cel personal ar trebui sa fie o prioritate pentru orice angajator, pentru ca este un factor care influenteaza pozitiv eficienta la locul de munca. Scaunele de birou sunt indicatori de prim rang ai confortului. De la simple scaune rotative, pana la fotolii manageriale cu functionalitate complexa, tipologia acopera nevoile oricarui angajat, variind foarte mult la nivel de pret si calitate. In functie de tipul predominant al muncii exista scaune care asigura suport regiunii lombare a spatelui, zonei de mijloc a coloanei vertebrale, gatului, umerilor sau bratelor.

Intrebarea pe care si-o pune orice angajator, este ce alte criterii ar trebui sa respecte un scaun de birou eficient, in afara evident, de pretul avantajos si de durabilitate? Adevarul este ca nu exista un scaun care sa se potriveasca universal tuturor angajatilor. Colegii mei de la Expert Scaune au facut insa o mica categorisire a scaunelor de birou, dupa nivelul ierarhic al persoanei careia ii este destinat, dupa materialul din care sunt facute si dupa functionalitate. Iata care sunt observatiilor lor:

Pentru persoanele din pozitii ierarhice inalte ar trebui sa va ganditi la o investitie in niste scaune manageriale, pentru ca acestia de obicei se intalnes cu stakeholders importanti pentru companie si trebui ca imaginea lor sa inspire respect si incredere in statului lor. Pentru angajatii care petrec foarte mult timp pe scaun, ar trebui sa cautati scaune ergonomice de calitate buna, preferabil cu optiunea de a se lasa pe spate pentru a evita problemele pe care le pot dezvolta la  coloana, pe termen lung. Pentru angajatii care fac multa munca de teren si doar 1 sau 2 zile pe saptamana sunt stationati la birou, foarte probabil ca niste scaune simple, fara manere, sunt suficiente.

Un alt considerent important este materialul din care este facut scaunul. Acesta poate fi piele naturala pentru scaunele manageriale – material costisitor, dar care are un aspect luxos si o durabilitate specifica, piele sintetica sau imitatie de piele pentru scaunele de calitate inferioara. O categorie mai aparte sunt scaunele din material textil, care sunt mai greu de intretinut/curatat, insa se comporta mult mai bine in zonele cu climat calduros, deoarece lasa pielea sa respire si sunt mai racoroase.

In ceea ce priveste functionalitatea, intrebarea cea mai importanta este: care va fi utilizarea scaunului de birou achizitionat? Si nu, nu raspundeti “pentru a sta pe el” pentru ca nu la asta ma refer, ci la aspectele mai specializate ale scaunului. De exemplu, pentru un receptionist sau un portar care trebuie sa aiba un camp vizual larg peste biroul inalt pe care il ocupa, e important sa achizitionam un scaun cu optiunea de a se inalta cat mai mult. In cazul in care cumparam scaune birou pentru spatiu open space in care angajatii circula mult de la un cubicle la altul, ar fi utile scaune cu roti care sa ofere un plus de mobilitate. Pe de alta parte, daca cumparati scaunul pentru biroul de acasa, unde va place sa va jucati pe calculator si sa stati relaxat cu picioarele ridicate, va trebui sa gasiti un scaun suficient de flexibil, care sa ia forma spatelui la orice miscare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.