Gmail implementeaza o unealta eficienta pentru a repera atacurile de tip phishing

Emailurile frauduloase sunt frecvente pe Internet. Si, persoanele afectate de phishing pot suferi mari pierderi. Pentru a lupta impotriva acestor escrocherii extrem de raspandite, Gmail permite acum companiilor sa se certifice. Va spunem totul in cele ce urmeaza.

Google acorda o mare importanta securitatii utilizatorilor serviciilor sale de mesagerie electronica. Astfel, gigantul din Mountain View prevede impunerea unui sistem de autentificare cu dublu factor tuturor conturilor de Gmail. De altfel, Google dezvolta in egala masura solutii pentru a lupta impotriva campaniilor de phishing. Recent, o vasta campanie de phishing a vizat abonatii Disney+. Pentru a-si ajuta utilizatorii sa se inarmeze in fata acestor atacuri, Google a inceput in urma cu un an sa testeze o noua unealta denumita BIMI.

Si, gigantul Google incepe sa implementeze BIMI pe Gmail. Este vorba despre o norma care permite asigurarea ca expeditorul nu este un uzurpator.

Gmail: logoul va fi un gaj de autenticitate

Concret, companiile sunt incitate sa isi valideze logourile pentru Google. Pentru asta, trebuie sa se autentifice trecand prin protocolul DMARC (Domain Based Message Authentification, Reporting and Conformance). Trebuie, in egala masura, ca aceste companii sa furnizeze o atestare obtinuta de la un organ de certificare recunoscut. Odata acest lucru efectuat, logoul companiei va inlocui avatarul folosit prin default de Google. Cu alte cuvinte, utilizatorul poate consulta acel email fara sa ii fie frica de o potentiala campanie de phishing.

BIMI se bazeaza pe autoritatile de verificare a marcilor, precum autoritati de certificare, pentru a verifica proprietatea logoului si pentru a furniza o dovada de verificare intr-o VMC (Verified Mark Certificate). Odata aceste emailuri autentificate, vor trece printr-un control efectuat de Google si Gmail va incepe sa afiseze logoul in locul avatarului deja existent al companiei respective. Cel putin asa au declarat oficialii intr-un articol oficial de blog.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.