Tarom are pierde de 190 de milioane de lei in acest an dar se va solicita un ajutor de salvare de 47 milioane de euro si unul de restructurare de 110 de milioane de euro.
Iata ce se va intampla, potrivit activinfo.ro
„La Tarom lucrurile arata foarte rau, vom inchide cu 190 de milioane de lei pierderi pe acest an si avem disponibili in jur de 20 de milioane de euro in acest moment in cont. Avem rate la Boeing, avem in evaluare achizitia de ATR, pentru ca avem acel memoradum semnat si este clar ca avem nevoie de uniformizarea flotei.(..) Noi trebuie sa restructuram aceasta companie, dar cand spun restructurare nu ma gandesc la restructurarea pe care a facut-o Cuc de exemplu, la un moment dat, a pornit restructurarea de la 1.700 de angajati si a terminat-o la 1.900. Noi pe o procedura foarte clara, nu asa cum au declansat-o ei, ca noi daca continuam si reduceam 300 de posturi, 100 efectiv, ne trezeam dati in judecata de toti cei pe care ii dadeam afara si castigau in instanta. Vom face un proces de restructurare foarte, foarte bine definit”, a mentionat Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor.
Acesta a mentionat ca va solicita un ajutor de salvare la Bruxelles.
„Vom solicita un ajutor de salvare si am discutat acest lucru si la Bruxelles, pentru ca aceasta companie nu a mai solicitat ajutor de salvare in ultimii 10 ani si sa acordam acesti bani astfel incat cei de la Tarom sa supravietuiasca. (…) Ajutorul de salvare este de 47 de milioane de euro si aproximativ 110 milioane de euro este ajutorul de restructurare. Acesti bani vor veni de la bugetul de stat, dar trebuie recuperati. Noi avem un singur obiectiv: sa tinem aceasta companie nationala”, a explicat acesta.
Lucian Bode a urma exemplul unui roman din Canada. Vezi pe acest site mai multe detalii despre acest subiect.
„Noi avem un roman in Canada care a fost declarat doi ani la rand cel mai bun manager din zona. Noi daca l-am aduce aici pe mecanismele si procedurile de aici ar pleca in cateva luni de zile. Deci trebuie sa restructuram aceasta companie, sa aducem management privat pe OUG 109, sa reducem cheltuielile la directia tehnica care sunt 40% mai mari. Una peste alta ne dorim sa salvam aceasta companie, ne dorim sa avem un management privat si am toata determinarea sa sustin aceasta companie pentru a se salva”, a mai adaugat Lucian.