Industria de servicii bazate pe instalarea unui gazon artificial in diverse domenii de folosinta cunoaste in zilele noastre un boom din punct de vedere al cifrelor de afacere. Generatorul acestui boom are la baza cercetarile tehnologice efectuate in domeniu, progresele in domeniul materialelor din care este conceput gazonul artificial au condus catre perfectionarea acestui produs pe diferite clase de utilizare. Astfel industria gazonului artificial se imparte in doua mari categorii de folosinta:sportiva si de peisagistica.
Sportul este domeniul de geneza al gazonului artificial, conceput pentru fotbalul American. Scopul acestuia era sa ofere o suprafata mult mai rezistenta in timpul jocului, insa limitarile tehnologice n-au oferit rezultatul scontat. Evolutia tehnologica a secolului XXI si-a pus amprenta si in acest domeniu, iar sportul rege, fotbalul, este principalul beneficiar al cresterii calitatii acestei suprafete. Cluburile profesioniste si non-profesioniste, dorind sa elimine din costuri si sa redirectioneze banii catre scopuri mai prioritare, au apelat la Solutia implementarii de gazon artificial pe terenurile de antrenament dar si de pe suprafata pe care isi desfasoara jocurile oficiale.
Faptul ca ofera aceiasi rapiditate jocului ca si terenul natural, cu marele avantaj de a fi mai economic din punct de vedere al costurilor de intretinere, dar poate cel mai mare avantaj, durata de folosinta in conditii optime a terenului, au determinat cluburile din zonele cu clima schimbatoare sa apeleze la aceste servicii. Vorbim in principal de cluburile din Europe de Est, Peninsula Scandinava Asia, Rusia si toate zonele in care iarna se manifesta puternic, iar precipitatiile afecteaza grav calitatea gazonului natural pe care isi desfasoara jocurile cluburile de fotbal locale.
Printre marile cluburi care au apelat la implementarea de gazon sintetic atat in baza de antrenament dar si pe terenul principal se numara TSKA Moscova, AS Nancy, cluburile din prima liga finlandeza, suedeza si norvegiana.