Rezervarile hoteliere online? Avantaj sau dezavantaj in Romania?

Distribuie cunoscutilor tai!

Rezervarile hoteliere online? Avantaj sau dezavantaj in Romania?, 5.0 out of 5 based on 1 rating
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

In ultimii ani, dorinta de  promovare online a unitatilor de cazare din Romania si ale agentiilor de turism, au dus la impanzirea internetului cu site-uri ambalate frumos si in spatele carora se afla o mare teapa.

Astfel, vorbim de o polarizare a website-urilor: cele care prezinta corect si complet unitatile de cazare (datele fiind publicate direct de catre proprietari in baza unui contract ferm) si a website-urilor care nu fac decat un copy paste mai elaborat. In plus, dorinta unui turist de a rezerva repede si direct o camera la un hotel, este speculata de administratorii de website-uri. Astfel, au aparut numeroase astfel de website-uri care mentioneaza cu majuscule si cuvinte ingrosate rezervari online la hoteluri, direct la hotel, fara comisioane. Cum romanul este inventiv, iar asa numitii patroni din Romania doresc sa scoata bani repede si usor, majoritatea unor astfel de website-uri va permit “rezervarea” via unui formular de “rezervare online”. De cele mai multe ori, dupa completarea unui astfel de formular, ti se trimite o factura proforma cu datele unei societati ce nu are nicio legatura cu unitatea de cazare respectiva, tariful este cu mult mai mare decat cel vazut de dvs anterior pe website-ul in cauza sau sunteti informati sec ca nu exista disponibilitate.

 

Cum evitati pierderea de timp cu “falsele” websiteurile de rezervari hoteliere online?

–          Rezervarea online ≠ rezervarea telefonica

–          Rezervarea online ≠ completarea unui formular de contact

–          Rezervarea online = primirea unei rezervari confirmate pe loc din partea hotelului rezervat

Intr-adevar exista website-uri de rezervari hoteliere online ce publica unitati de cazare cu tarifele reale in baza unui contract valid intre parti, iar rezervarea se face direct la hotel.

Cum va dati seama daca rezervarea dvs ajunge direct la hotelul rezervat?

  1. Daca vi se solicita un avans, factura proforma trebuie sa contina datele de facturare ale hotelului respectiv
  2. Daca vi se solicita garantarea rezervarilor cu cardul de credit, verificati daca datele respective se duc direct la receptia hotelului rezervat (prin citirea termenilor si conditiilor rezervarii dvs)
  3. Imediat dupa finalizarea rezervarii dvs. primiti un email de rezervare confirmata cu datele fiscale si de contact ale hotelului rezervat.

NU faceti o rezervare daca:

– pagina de internet in care introduceti datele de card NU este securizata printr-un SSL

– website-ul pe care dvs il folositi nu este un operator de date cu caracter personal inregistrat in Registrul National de Protectia Datelor

– website-ul vi se pare foarte “ieftin” sau este un website gratuit. Niciun administrator de companie ce detine un portal de rezervari online hoteliere nu va face rabat de la calitatea si functionalitatile extinse ale website-ului sau.

 

Pe de alta parte, trebuie mentionat faptul ca toate website-uri de rezervari online functioneaza pe baza unor comisioane, cedate de hotelieri pentru fiecare rezervare.  Problema se pune atunci cand, aceste comisioane sunt puse peste tariful de receptie, sau mai rau peste un tarif cu mult mai mare decat cel de la receptie, website-ul respectiv castigand de doua ori: o data prin specularea tarifului (diferenta intre tariful afisat pe website si tariful solicitat de unitatea de cazare) si a doua ora prin incasarea comisionului.

In concluzie, pentru evitarea unei rezervari ratate, a pierderii de timp sau a unei vacante rezervate din timp, in care realitatea nu corespunde cu pozele prezentate pe website-ul pe care ati facut rezervarea, analizati din timp website-ul respectiv, verificati cui apartine si daca timpul va permite, cautati si cateva recenzii despre website-ul respectiv sau despre administratorul sau.

Distribuie cunoscutilor tai!

1 Trackback / Pingback

  1. e-Turism Bref (21) – 22-28 octombrie 2012 | Ghid Turistic Digital 2.0

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.