Repatrierea persoanelor cu cetatenie romana care au decedat in afara tarii este un proces complex, motiv pentru care este nevoie de o echipa profesionista, cu experienta in transport funerar international si repatriere a romanilor decedati, care se poate ocupa cu profesionalism si promptitudine de demersurile necesare in astfel de situatii.
Aspecte care necesita atentie in procesul de repatriere decedati
In primul rand, este nevoie de inregistrarea decesului la autoritatile locale din tara in care a avut loc decesul, de procurarea certificatului constatator al decesului, care se ridica de la spital sau de la procuratura, de procurarea certificatului de imbalsamare si efectuarea operatiunii privind tratarea trupului neinsufletit.
De asemenea, va fi nevoie si de intocmirea pasaportului mortuar exclusiv de catre o forma autorizata, de intocmirea certificatului de deces si de procurarea altor documente prevazute de legislatia tarii in care a avut loc decesul. Incarcarea persoanei decedate in sicriul de repatriere conform normelor specifice tarii unde s-a produs decesul si efectuarea transportului funerar international cu autospeciale autorizate si conform regislatiei UE sunt conditii legale ce trebuie respectate.
De ce este necesar ca rudele defunctului sa apeleze la ajutorul unei firme de servicii funerare pentru repatriere decedati?
Rudele persoanei decedate nu pot face fata cerintelor si conditiilor legale pentru repatriere, in schimb, reprezentantii companiilor specializate in acest sens se pot ocupa de tot ce trebuie in locul acestora – de la actele ce permit transportul funerar international, la alegerea sicriului potrivit, imbalsamare, obtinerea actelor, si lista poate continua.
Fiecare tara are un set de reguli care poate provoca un stres suplimentar membrilor familiei care si asa sufera in urma unei pierderi, dar si piedici in aducerea cat mai rapida a trupului neinsufletit in tara. Faptul ca se angajeaza o firma cu experienta pentru a face toate demersurile necesare pentru repatrierea corpului decedatului nu poate fi decat un avantaj pentru familia acestuia.
In ceea ce priveste costurile unei astfel de operatiuni, acestea difera de la caz la caz, in fuctie de tara in care a avut loc decesul, in functie de serviciile pe care le prefera cei care le solicita, dar si de cerintele fiecarui consulat in parte.
In principiu, transportul funerar international necesita plata unei taxe profesionale de colectare a cadavrului, de pregatire a defunctului pentru transport, documentatia consulara, transportul funerar intern catre compania aeriana, taxa de predare a sicriului catre compania aeriana, taxa de transport a companiei aeriene in sine, transportul funerar inapoi acasa.
Certificatul consular mortuar va fi oferit de ambasada dupa ce medicul local certifica decesul, identifica cauza decesului si emite un raport preliminar de deces. Certificatul include informatiile esentiale cu privire la cauza mortii, iar documentele suplimentare pot fi necesare in functie de circumstantele in care a avut loc decesul.
Decesul unei persoane cauzeaza multa durere celor apropiati. In conditiile in care acesta se inregistreaza in afara granitelor tarii va fi si mai dificil de gestionat situatia, motiv pentru care o firma care se ocupa cu astfel de servicii este o optiune eficienta.