Pentru zonele pe care circula autoturisme si camionete (pana la 3,5 t greutate totala), se recomanda o grosime a pavajului de 6 cm, iar pentru zonele pe care circula camioanele grele (peste 3,5 t) sunt necesari cel putin 8 cm. stabilirea grosimii ideale a pavajului depinde de cererea zonei pavate. Fundatia trebuie facuta conform normelor tehnice.
Pentru asamblarea pavelelor sunt necesare mai multe materiale si unelte:
- leaturi de margine la alegere;
- beton de montajasamblare pentru margine, cca. 50-60lm liniar;
- piatra sparta sau balast granulatie 0-63 mm pentru stratul portant nestabilizant;
- nisip pentru rosturi 0-2 mm;
- pavajul selectionat si adecvat pentru cererea facuta;
- lopata, roaba, placa vibranta, matura;
- dreptar din aluminiu pentru stabilirea grosimii patului de split;
- pietre de pavaj;
- tevi profilate pentru indreptare stratului de split;
- ghilotina pentru pavaje, pentru despicarea pietrelor de pavaj.
O asamblare ideala al pavelelor inseamna efectuarea unui sistem optim de drenare a apei de pe pat, dar si din fundatie si suprastructura. De asemenea, trebuie facut un plan inclinat de 2-2,5% pentru sistemul de eliberare a apelor de pe suprafata. Pentru asamblarea elementelor de pavaj intr-un pat de split, este utila o incadrare a pietrelor, in caz contrar pozitionarea pavajelor poate suferi abateri. Pentruinaltarea eficienta a bordurii, sapatura trebuie sa fie cu cca. 30-40 cm mai lata decat suprafata pe care vor fi fixate pavajele. Bordurile sunt asamblate intr-o temelie din beton de drenaj avand umiditatea terenului. piesele de bordura si de incadrare trebuie asamblate pe o temelie cu o grosime de 20 cm cu sprijin pus in spate, din beton nearmat. Cel putin o treime din inaltimea bordurii trebuie sa fie bagata in beton de montaj.