Care sunt pasii pentru constructia unui drum rezistent ?

Una dintre problemele majore ale Romaniei este calitatea drumurilor. Chiar daca o multime de drumuri sunt asfaltate, putine dintre ele reusesc sa isi pastreze calitatea pe termen lung si ajung sa aiba gropi, crapaturi sau sa fie denivelate. De cele mai multe ori, problema este data de o astfaltare proasta. Multi constructori nu respecta pasii necesari pentru o asfaltare de buna calitate, ceea ce inseamna probleme in timp.

Care sunt pasii corecti pentru asfaltare?

  1. Curatarea drumului. Inainte de a fi asfaltat, orice drum trebuie sa fie foarte bine curatat. Pentru asta se foloseste un buldozer si un greder.
  2. Nivelarea drumului. Este un pas esential, care asigura un drum drept. Pentru nivelare este nevoie de un cilindru compactor de o calitate cat mai buna. Acesta va fi folosit si pentru asezarea pietrelor si a tuturor straturilor care preced asfaltul. Nivelarea inseamna turnarea unei baze de bolovani si pietris, care sa fie o baza cat mai rezistenta pentru straturile de asfalt;
  3. Turnarea asfaltului. Este un proces destul de dificil, deoarece trebuie sa fie respectate cateva reguli. Multa lume crede ca un asfalt  de buna calitate este unul turnat in straturi groase. Realitatea este alta insa. Asfaltul se toarna in 2 straturi, de maxim 10 cm fiecare. Compactarea fiecarui strat este esentiala pentru o rezistenta pe termen lung. In aceasta etapa se folosesc utilaje precum finisorul de asfalt si cilindrul compactor;
  4. Turnarea acostamentului. De multe ori, acostamentul lipseste, insa pentru o siguranta cat mai mare acesta trebuie sa fie prezent. Poate fi realizat din piatra simpla sau din borduri si se poate transforma in trotuare sau de ce nu, in piste de biciclete.

Inainte de a fi dat circulatiei, asfaltul trebuie sa fie lasat sa se usuce. Ulterior, in functie de calitatea asfaltului folosit, trebuie sa se stabileasca reguli referitoare la nivelul de trafic si la greutatea masinilor care pot circula pe el. Daca este bine turnat si bine ingrijit, asfaltul nu ar trebui sa aiba o durata de viata mai mica de 15, 20 de ani, cu o exploatare excelenta.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.