Tot mai mulți tineri cu spirit antreprenorial se gândesc să înceapă o afacere în domeniul comerțului, o ramură importantă a economiei ce oferă foarte multe oportunități celor care au curajul și motivația să devină întreprinzători. Piața este deschisă pentru produse și servicii noi, preferințele cumpărătorilor influențând-o în mare măsură și crescând competitivitatea.
Dacă te gândești să îți deschizi o afacere dar nu știi cum să îți vinzi produsele, prin magazinele clasice sau online, venim în întâmpinarea ta cu principalele diferențe dintre aceste canale de vânzare. Nu există un răspuns corect la această întrebare, modalitatea de vânzare trebuie aleasă în funcție de specificul produsului tău. Spre exemplu dacă vinzi servicii digitale, mediul online este cea mai bună variantă pentru afacerea ta, în timp ce produsele perisabile pot fi comercializate mai ușor în magazinele clasice.
Accesibilitate
În mediul online produsele pot fi cumpărate 24 de ore din 24, având o piață internațională uriașă, necondiționată de timp sau spațiu. Cumpărătorii îți pot achiziționa produsele la orice oră, din toate zonele geografice.
Magazinele clasice vând produsele pe o piață restrânsă, în timpul orelor de funcționare a magazinului, fiind condiționate de traficul din zona respectivă, de zilele de weekend sau de numărulcompetitorilor locali.
Numărul de potențiali clienți oferiți de mediul online este foarte mare.
Costuri
Comerțul electronic are costuri destul de mici comparativ cu cel tradițional. Pentru a-ți vinde produsele pe internetai nevoie de un site sau te poți lista pe platformele tip Marketplace. Depozitarea și pregătirea comenzilor le poți face în locuința personală, având posibilitatea închirierii unui spațiu atunci când afacerea ta devine profitabilă.
Comercializarea în magazinele clasiceimplicăcosturi mai ridicate în vederea închirierii și amenajării spațiului, asigurării personalului pentru buna desfășurare a activității sau obținerii diverselor autorizații de funcționare.
Pentru a înțelege mai bine cum să pui bazele afacerii tale găsești pe internet o mulțime de articole interesante despre construirea unei afaceri online, regulamentele comerțului electronic sau cum să îți poți crește vânzările.
Dificultate
Pentru o afacere online sunt esențiale cunoștințe digitale, întreaga activitate fiind desfășurată pe internet. Este important să stăpânești destul de bine calculatorul pentru a avea rezultate bune și pentru a implementa eficient strategiile de marketing sau pentru a răspunde rapid clienților.
De vânzarea produselor în magazinele fizice se poate ocupa oricine, nu necesită o anumită pregătire, doar implicare și organizare.
Testarea produsului
Produsele cumpărate online pot fi testate și folosite de consumatori în câteva zile, depinzând de termenul de livrare. Cumpărătorii online aleg produsele în funcție de fotografiile de prezentare, detaliile tehnice sau descrierea de pe site. De aceea modul în care sunt promovate și prezentate beneficiile și avantajele produsului tăueste crucial în atragerea clienților.
În magazinele fizice clienții au posibilitatea să testeze produsul, să verifice calitatea, compoziția sau chiar utilitatea acestuia. În interiorul magazinului clasic, consumatorii sunt întâmpinați și consiliați permanent de către reprezentantul de vânzări, primind informațiile corecte necesare alegerii produsului potrivit.
Informează-te bine și alege canalul de vânzare potrivit afacerii tale. Fie că alegi un magazin fizic sau te listezi în mediul online, dacă depui eforturi, devotament și originalitate, clienții vor apărea cu siguranță.