Rezumat:
Fie ca esti o companie mica sau o corporatie mare, este important sa ai o intelegere de baza a contabilitatii. Este o conditie prealabila pentru gestionarea cu succes a afacerii.
Iata deci 5 sfaturi de care trebuie sa tii cont daca doresti ca toate lucrurile sa mearga bine.
Alege programul de contabilitate potrivit
Daca esti obligat sa tii contabilitatea in-house, vei avea nevoie de un software de contabilitate care sa iti satisfaca nevoile. In functie de activitatea ta si de dimensiunea afacerii, sunt disponibile pachete software de contabilitate mai mult sau mai putin complete.
In plus fata de software-ul de contabilitate, care iti permite sa inregistrezi singur tranzactiile de baza, cum ar fi achizitiile si vanzarile, unele dintre acestea includ software pentru casele de marcat, software de facturare si/sau software de gestionare a vanzarilor. Cele mai avansate pot include, de asemenea, software de gestionare a activelor fixe si de salarizare.
Se recomanda sa optezi pentru un software de contabilitate care este simplu si intuitiv, astfel incat sa il poti gestiona rapid si usor.
Mentinerea contabilitatii la zi
Contabilitatea actualizata in mod regulat inseamna conturi sanatoase. Ele iti permit sa anticipezi problemele de flux de numerar si constituie baza pentru previziunile bugetare.
Stabileste in prealabil una sau mai multe intalniri saptamanale cu contabilii, in functie de amploarea activitatii tale. Timpul alocat introducerii documentelor contabile trebuie sa fie strict reglementat la intervale regulate.
Defineste calendarul contabil
Pe parcursul lunii, al trimestrului si chiar al anului, contabilitatea este supusa unor imperative calendaristice, cum ar fi declaratiile de TVA, declaratiile de profit si pierdere, taxa de ucenicie, contributiile la asigurarile sociale etc.
Nu te lasa coplesit si configureaza un program online cu memento-uri automate definite in avans. Acest lucru te va ajuta sa eviti sa ratezi un termen limita si sa te expui riscului de a plati penalitati de intarziere.
Nu amesteca contul tau privat cu contul tau de afaceri
Acest lucru este de bun simt. Cheltuielile de afaceri ar trebui sa fie inregistrate in contul de afaceri, iar cheltuielile personale in contul privat. Aceasta este o regula de baza care trebuie respectata. Multi oameni le confunda pe cele doua si, pe langa faptul ca nu controleaza valoarea retragerilor, se pot expune unor sanctiuni fiscale, de securitate sociala si uneori penale.
Alege un expert contabil in care poti avea incredere
Contabilul autorizat nu este obligatoriu, dar este un partener de nadejde in gestionarea afacerii, oferindu-ti consiliere si indrumandu-te prin diferitele etape si decizii pe care trebuie sa le iei.
In plus, operatiunile tale contabile sunt sigure, deoarece sunt verificate de un profesionist. In cazul unui control fiscal, acestia te pot asista in verificarea conturilor.
O buna contabilitate este deja un pas spre succesul si longevitatea afacerii.