Cum recunoastem reducerile false

Este in natura omului sa fie atras de posibilitatea de a castiga sau a profita de ceva fara a depune nici un efort. Acesta este si motivul pentru care febra reducerilor afecteaza atat de multe persoane de toate varstele. Se poate argumenta ca a profita de reduceri nu inseamna a castiga ceva fara efort. Mai putin in cazurile rare precum cele de reduceri pe Market Deal, pentru a gasi reducerile, a ajunge la magazinul cu pricina sau a cauta produsul dorit din diverse surse pana se gaseste cea mai avantajoasa oferta, necesita un anumit grad de implicare si timp pierdut.

Din pacate, cele mai multe persoane sunt atat de usor impresionate de ideea de a economisi sau de a achizitiona ceva sub pretul pietei incat fac adesea alegeri gresite, ajungand chiar sa iasa in pierdere, fiind pacaliti cu usurinta de strategia multor magazine mai mult sau mai putin cunoscute de a atrage clientii cu oferte si reduceri false.

Ce sunt ofertele sau reducerile false?

Aceste reduceri, promotii si oferte false nu sunt deloc ceva nou, ci dimpotriva, au aparut odata cu ideea de perioada de solduri. Acestea sunt modalitatile patronilor de magazine de a profita de tendinta cumparatorilor de a cheltui sume mai mari de bani in momentul in care au senzatia ca economisesc.

Pentru a evita aceste situatii, se recomanda in general cautarea de oferte, vouchere online sau reduceri pe Market Deal ori site-uri similare unde nu exista tehnicile folosite in magazinele fizice.

Metodele de a convinge cumparatorii sa lase sume mari de bani in magazine fara a profita neaparat de reducerile pentru care magazinul face reclama sunt dintre cele mai diverse, de la cele subliminale, pana la pacaleli in adevaratul sens al cuvantului.

1. Folosirea culorilor si simbolurilor pe post de mesaje subliminale – culoarea rosu spre exemplu este vesnic prezenta in orice magazin aflat in perioada de sales, sau solduri. Acestea sunt marcate cu etichete rosii sau reclame rosii. Pentru ca aceasta culoare este instinctiv asociata de catre cumparatori cu promotii si reduceri, folosirea ei inclusiv in preajma produselor care nu sunt la promotie poate induce cumparatorii in confuzie, in avantajul comerciantilor.

2. Dezinformarea intentionata – este o alta tehnica larg raspandita in magazinele fizice sub forma reclamei “De la 29.99” sau “Incepand cu 4.99”. Suma este trecuta cu caractere mai mari si mai usor de vazut decat literele, creand impresia ca in zona respectiva toate produsele au acel pret si atragand clientii catre marfa. Odata ce gasesc ceva ce le place, cei mai multi cumparatori sunt dispusi sa cumpere, chiar daca pretul nu este cel mentionat.

3. Preturi false – ultima si cea mai de condamnat tehnica este aceea a preturilor false. In vederea pregatirii pentru sezoanele de reduceri, unele magazine cresc preturile pentru a le aplica apoi reduceri substantiale. Astfel, un produs sau serviciu care au costat 10 lei vor fi trecute cu o valoare de 30 de lei pentru a li se aplica mai apoi o reducere de 70% si a ajunge in realitate, foarte aproape de pretul initial.

Reducerile pe site-urile serioase cu vouchere si promotii vin cu garantia unor oferte reale, ce pot fi verificate. Pentru ca aceste site-uri se ocupa exclusiv cu promotii si reduceri online, foarte putine dintre ele isi permit sa faca oferte nefondate sau ireale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.