Anul acesta soferii parca au mai scapat de grija anvelopelor de iarna, pentru ca nu vor fi amendati daca circula pe drumuri uscate folosind pneuri de vara, chiar daca folosirea acestora este obligatorie in perioada 1 noiembrie – 1 martie. De 2 lucruri foarte importante trebuie sa tineti cont sa apara pe aceste anvelope: creasta muntoasa si fulgul de zapada. In plus trebuie sa verificati si alte semne, cum ar fi M + S care poate sa insemne ca acele anvelope de iarna sunt valabile si pe zapada, si pe noroi. Legislatia este in avantajul soferilor in cazul in care nu veti circula pe drumuri acoperite de zapada, in schimb daca veti fi prins circuland cu anvelope de vara pe astfel de drumuri veti risca amenzi de pana la 4000 de lei si retinerea talonului de inmatriculare al masinii.
Tin minte ca prima data am schimbat anvelopele de iarna la masina mea la un service de piese auto Dacia, pentru ca incepea sa ninga iar acel service era al unei cunostinte care s-a oferit sa ma ajute in ultima clipa. Pentru a fi in siguranta si circuland pe principiul ca paza buna trece primejdia rea, am ales sa schimb anvelopele, pentru ca nu se stie, chiar daca nu va ninge este posibil sa am de-a face cu drumuri acoperite de gheata, de noroi sau polei si in afara unei amenzi as risca integritatea mea, a eventualilor pasageri si daune materiale considerabile pentru masina.
Am vazut iarna trecuta o masina Dacia care circula in fata mea intr-o dimineata, pe drumul spre servici, si intr-o panta inclinata la vreo 20 de grade acesta a inceput sa patineze si nu s-a oprit decat in prima masina din intersectie, pagubele fiind foarte mari si ambele masini avariate foarte tare. Desigur, poti sa gasesti intr-un service cu piese auto Dacia si sa repari masina, insa probabil veti iesi cu mult mai ieftin daca veti alege sa va montati anvelope de iarna si sa circulati in siguranta pe timp de iarna.
Pe de alta parte daca vom avea ghinion de o iarna cu foarte putine precipitatii si vom folosi anvelope de iarna pe drumuri uscate si la temperaturi mai ridicate decat mediile normale pentru perioada iernii, acestea se vor deteriora considerabil, urmand ca tot soferii sa suporte cheltuielile. In plus, masina este manevrata mai greu in aceste conditii si consumul de carburant este la un nivel mai ridicat. Cand este vorba de anvelope de iarna, acestea ofera o siguranta mai mare, mai ales la franare, atat pe drumuri umede, uscate sau acoperite de gheata si zapada. Aderenta acestora este mult mai crescuta la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius, chiar si pe suprafete de carosabil alunecoase.
Masinile au evoluat si anvelopele de iarna odata cu ele. Fiti siguri ca veti porni la drum cu masina Dvs. pe timp de iarna cu anvelope de iarna pentru a ajunge la destinatie in siguranta, chiar si in cazul in care conduceti o masina mai veche care poate nu mai costa atat de mult si se poate repara chiar si cu piese auto Dacia. Pentru ca stiti prea bine – paza buna trece primejdia rea!