Conducerea in stare de ebrietate si mituri despre rezistenta la bautura

stare de ebrietate

Distribuie cunoscutilor tai!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Consumul de alcool si condusul autoturismului poate pune in pericol atat viata soferului cat si al altor participanti la trafic iar acest fenoment este cu atat mai prezent  in timpul sarbatorilor. In 2016 in Romania mii de persoane au fost victime rutiere datorita conducerii sub influenta alcoolului iar aproximativ 20% din accidente se product datorita acestui fenomen. De asemenea, unul din trei accidente grave care au loc implica o persoana care a consumat alcool dar soferul mediu care obijnuieste sa bea si sa urce la volan, frecventeaza acest obicei de aproximativ 60 de ori inainte de a fi prins.

In Romania o valoare de sub 0,20 grame / litru nu este sanctionata, iar daca concentratia de alcool este de peste 0,5 g/l alcool pur in sange, fapta soferului constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la unu la cinci ani. Probabil ca ar trebui sa fim surprinsi de cat de putin trebuie sa bem pentru atingerea acestei limite iar ceea ce multi dintre noi nu stiu este faptul ca chiar daca ne-am oprit din baut nivelul de alcool din sange continua sa creasca pentru urmatoarele 3 ore.

Nu exista o metoda prin care putem spune cu precizie cat se poate bea incat sa nu se atinga acea limita legala, deoarece acest lucru este influentat in mod direct de sexul persoanei, metabolism, cantitatea de mancare din stomac, cand a fost ultima masa, cat timp a trecut de cand alcool a incetat sa fie inginerat s.a.m.d.

Berea este unul dintre cele mai slabe bauturi alcoolice, variantele light au o concentrare medie de alcool de 3% si pana la 8%. De asemenea, romul, tequila sau whiskey se afla la polul opus cu o concetratie de pana la 50% alcool iar in anumite cazuri chiar si mai mult. Un lucru este cert, conducerea autoturismului chiar si daca a fost consumat un volum mic de alcool poate cauza probleme de concentrare si de afectare al atentiei. Nu in ultimul rand, organismul in functie de oboseala, stres, alimentatie si odihna poate reactiona in mod diferit la orice tip de bautura alcoolica. De aceea, pentru siguranta dvs. si al celor din jur, evitati sa urcati la volan atunci cand ati consumat alcool.

Miturile legate de rezistenta la consumul de alcool

De-a lungul timpului, cu totii am auzit mituri legat de trucuri pe care le putem folosi pentru a ne trezi sau pentru a ramane treji mai mult timp. Poate cel mai cunoascut are legatura cu cantitatea de mancare consumata. Se spune ca daca avem o masa copioasa inainte, organismul va tine mai mult la bautura sau nu ne vom imbata deloc. Procesul este total fals. Evident, este mai bine sa consumam alcool pe stomacul plin decat pe unul gol, dar alcoolul tot va ajunge in sange iar procesul de betie este inevitabil. De asemenea, se mai spune ca daca bem o ceasca de cafea ne vom trezi din betie. Este mult mai bine sa se bea cafea in loc de alcool, dar aceasta cu siguranta nu ne va trezi din agonia alcoolului. Sunt persoane care dupa cateva bauturi isi spun ca au consumat putin alcool, ca nu l-au simtit si prin urmare este in regula daca se urca la volan.

Chiar daca nu se simte alcoolul din bere spre exemplu, nu inseamna ca el nu este acolo. Sunt persoane care isi spun ca ei conduc chiar mai bine daca consuma putin alcool. Nimic nu poate fi mai fals. Reflexele fiecaruia, abilitatile motorii, timpul de reactie si judecata sunt afectate. Exista si cazuri in care se considera ca consumul a putin alcool nu poate atinge limita impusa de lege. Totusi depinde ce inseamna putin alcool. Cu o bere light probabil se poate scapa dar cu cateva sprituri, sansele sunt reduse. Un lucru este cert. Singurul mod in care cineva se poate trezi din betie este cu ajutorul timpului sau prin administrarea de perfuzii de catre personalul medical. Singurul mod prin care te poti asigura ca nu te vei urca baut la volan este prin a nu consuma deloc alcool.

Distribuie cunoscutilor tai!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.